ankdammen

I morse blev det ingen cykeltur till dagis, morgonbestyren gick alldeles för långsamt.

Efter att ha lämnat Valter på dagis åkre jag och Filip och handlade på ica. När vi kom hem bakade jag ett par rabarberpajer som jag bjöd på under Averapartyt som jag haft hemma nu ikväll. Filip sov under tiden.

Vid halv två åkte vi och hämtade Valter, nu på cykel. Jag packade med en del torrt bröd som blivit liggande i skafferiet. På vägen hem från dagis stannade vi till vid ankdammen och matade änder. Filip behöll sina brödbitar för sig själv, han ville inte dela med sig till änderna. Valter matade för fullt, men provsmakade en del han också.
Väl hemma igen åt vi lite mellanmål, sedan tog vi oss till lekplatsen. Valter cyklade på sin trehjuling, det går inte fort fram men träning ger färdighet.









Kommentarer :

#1: Linda, mamma till majken o arvid

Majken vill ha en lekdag med Valter sa hon idag. Bestämma nån dag nästa vecka? Går han fortfarande tis-tors?

skriven
#2: Rebecca

Vi kan gärna leka någon dag. Erik börjar sin semester nästa vecka så Valter går sista dagen på dagis imorgon, sen är han ledig i två månader.

skriven
#3: Anonym

Onsdag jobbar jag. Alla de andra dagar kan.vi.
När passar de er?

Svar: Måndag?
Rebecca Grimming

skriven
#4: Anonym

Låter jätte bra. Ska vi träffas nånstans?
Om det är bra väder, djurparken?

skriven

Kommentera inlägget här :